onsdag 25 januari 2012

Du kom

Du kom in i mitt liv som en Stormvind
Och ingenting blev sig inte likt trots att inget blev sagt
Jag minns så väl den magi som fanns omkring dig
Det var som en svag bris som smekte min kind

Du vet, jag liksom hängde över ett stup
Och hade näst sett livet som ganska slut
Illusionen om ett förhållande var bortblåst
Och stupet var vägen ut

Men du kom, du kom och tog mitt hjärta
En blick, sen var det kört
Jag minns ännu hur tanken slog mig
”Inte nu igen !”

Nu har det gått nio långa år
Ibland har tillvaron varit kaos
Orden fastnar ibland och hittar ingen väg ut
Men hela tiden har du stått ut

Trots alla trånga passage
Har vi överlevt
Och vi har fått många fina dar tillsammans
Och naturligtvis två underbara barn

Jag vill bara säga dig

Jag älskar dig och vill stå vid din sida ännu många år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar